آیتم های آزاردهنده در طراحی سایت که نباید از آنها استفاده کنید !!

 

در طراحی سایت همه چیز درمورد نوآوری است. یکسری آیتم های در طراحی سایت نقش دارند، اما همه این آیتم ها در خوب نیستند. در این مطلب آیتم های آزاردهنده در طراحی سایت را معرفی می کنیم:

پاپ آپ های pop up  ثبت نام و عضویت کاربر در خبرنامه :

 

گاهی اوقات ممکن است روی یک وب سایت کلیک کنیم و قبل از اینکه حتی محتوای آن سایت را ببینیم ،پیام عضویت از طریق ایمیل یا موارد این چنینی ،در سایت ظاهر شود یا حتی یک فرم بررسی رضایت مشتری. ما تازه وارد سایت شدیم! نمی دانیم که سایت در مورد چیست یا کیفیت کارآن چگونه است که بخواهیم فرم پر کنیم. بنابراین چرا  بخواهیم فوراً در لیست عضویت آن ثبت نام کنیم؟ بگذارید ابتدا مطالب سایت شما را بخوانیم ، و اگر بخواهیم مشترک می شویم .

پاپ های تهاجمی در سایت:

پیام هایی “قبل از ترک شما از سایت” می توانند بسیار آزار دهنده باشند. این روند جدید باعث می شود در هنگام خروج ویا بستن پنجره سایت، پاپ آپ ظاهر شود.در هر صورت اگر بخواهیم در لیست مشترکین ایمیلی یک سایت عضو شویم به فرم ثبتنام نیازی نیست که کاربران را مجبور به این کار کنید.

تمام قالب های کپی شده یکسان به نظر می رسند:

 

قالب های آماده زیادی وجود دارند که ویژگی های مختلفی دارند.ولی اگر این قالب آماده برای سایت های مختلف استفاده شود جز در موضوع سایت با هم تفاوتی ندارند.در حال حاضر این قالب ها خلاقیت معدودی در سایت ایجاد می کنند و این احساس در کاربران ایجاد می شود که این سایت هم مانند سایت دیگری است.

در واقع قالب های آماده را با تغییرات جزئی نیز به عنوان یک تم جدید سایت معرفی می کنند و به فروش می رسانند.

مجموعه زیادی از پلت فرم ها و چارچوب های مختلف:

 

به نظر می رسد هر روز پلتفرم جدیدی برای طراحی سایت ایجاد می شود که هرکدام ادعا می کنند بهتر از بقیه هستند.

مانند:جی کوئری، Dojo، Backbone، Angular، prototype, react که استفاده از همه آنها غیرممکن است.مطمئنا همه اینها با هم متفاوت نیستند و در بخشهایی با هم همپوشانی دارند.

پاپ های تهاجمی در سایت:

پیام هایی “قبل از ترک شما از سایت” می توانند بسیار آزار دهنده باشند. این روند جدید باعث می شود در هنگام خروج ویا بستن پنجره سایت، پاپ آپ ظاهر شود.در هر صورت اگر بخواهیم در لیست مشترکین ایمیلی یک سایت عضو شویم به فرم ثبتنام نیازی نیست که کاربران را مجبور به این کار کنید.

تمام قالب های کپی شده یکسان به نظر می رسند:

 

قالب های آماده زیادی وجود دارند که ویژگی های مختلفی دارند.ولی اگر این قالب آماده برای سایت های مختلف استفاده شود جز در موضوع سایت با هم تفاوتی ندارند.در حال حاضر این قالب ها خلاقیت معدودی در سایت ایجاد می کنند و این احساس در کاربران ایجاد می شود که این سایت هم مانند سایت دیگری است.

در واقع قالب های آماده را با تغییرات جزئی نیز به عنوان یک تم جدید سایت معرفی می کنند و به فروش می رسانند.

مجموعه زیادی از پلت فرم ها و چارچوب های مختلف:

 

به نظر می رسد هر روز پلتفرم جدیدی برای طراحی سایت ایجاد می شود که هرکدام ادعا می کنند بهتر از بقیه هستند.

مانند:جی کوئری، Dojo، Backbone، Angular، prototype, react که استفاده از همه آنها غیرممکن است.مطمئنا همه اینها با هم متفاوت نیستند و در بخشهایی با هم همپوشانی دارند.

فیلم های پخش خودکار | MIDI قرن بیست و یکم:

در دهه ۱۹۹۰ از فایل های MIDI به عنوان موسیقی در وب سایت ها استفاده شد. این روند در طراحی سایت خوشبختانه متوقف شده است ، با این حال ، روند جدیدی برای فیلم های پخش خودکار ظاهر شده است. این فیلم ها می توانند از تبلیغات تا فیلم های جاسازی شده در محتوای سایت باشند ، به صورت خودکار پخش شوند و هیچ کاری در مورد آن نمی توان انجام داد.

وقتی سایت ها را مرور می کنیم ، به طور معمول لینکها را در چندین صفحه مرورگر ، به ویژه لینک های محتوا باز می کنیم – یک برگه جدید را باز می کنیم که بعدا آن را بخوانیم. مشکل بعد از باز کردن سه یا چهار زبانه است ، فیلم ها شروع به پخش در پس زمینه سایت می کنند ، پس از آن مجبوریم به هر صفحه مراجعه کنیم ، ویدئو را بیابیم و متوقف کنیم.این قابلیت پخش خودکار در وب سایت شما جز آیتم های آزاردهنده در طراحی سایت است که باعث تجربه ناخوشایند کاربران می شود و درصد خروج از سایت شما را افزایش می دهد.

پخش خودکار فیلم در موبایل:

درمورد استفاده از دستگاه تلفن همراه ،بازدید از یک صفحه سایت به اندازه کافی سنگین است،حتی بدتر از آن این است که یک فیلم پخش خودکار می شود و تمام حجم اینترنت موبایل را مصرف می کند بدون اینکه واقعا دوست داشته باشیم آن را ببینیم.

صفحات سنگین سایت

صفحات وب سایت ها این روزها با همه تصاویر بزرگ HD ، فیلم های مختلف ، فریمورک ها و CSS غیرقابل استفاده ، سنگین تر و سنگین تر می شوند.این مورد نیز جز آیتم های آزاردهنده در طرحی سایت است.

علامت بارگزاری سایت:

با سنگین تر شدن صفحات وب ،فریمورک ها شلوغتر می شوند و با وجود فشار به وبسایت ، بار صفحه افزایش می یابد. ما با اضافه کردن نماد بارگیری برای مشاهده کاربر ، آن مشکل را حل خواهیم کرد.

ولی از نظر تجربه کاربر،شما می گویید که صبر کردن برای صفحه سایت صحیح است. در واقع این چنین نیست.شما باید تلاش خود را بر روی ارائه یک سایت بهینه و با کارایی بالا انجام دهید که نیازی به نماد بارگیری سایت هم نداشته باشد.

پیمایش (scroll) بی پایان  در سایت:

این روندی است که عمدتاً در وب سایتهای خبری به کار می رود ، بدین وسیله پیمایش کردن یک داستان منجربه داستان بعدی منتهی می شود ، سپس یک مورد دیگر. صفحه بی وقفه پیمایش می شود و اغلب دکمه برگشت هم ندارد ، بنابراین برای خارج شدن از سایت باید ۱۵ بار کلیک کنید. همین مورد در مورد لیست ها نیز صادق است ، که هنگام پیمایش به صورت خودکار محتوای جدید اضافه می کنند. با بارگیری هر چه بیشتر محتوا ، مرورگر از منابع بیشتر و بیشتری استفاده می کند ، در نهایت کند می شود.

محتوای “رایگان” در یک سایت:

محتوای رایگان به معنای دانلود مجانی است ، یعنی یک تبادل یک طرفه. این روندی در حال ظهور است که دانلود یک فایل یا یک محتوا با ثبتنام از طریق اطلاعات شخصی شما مانند ایمیل و شماره تماس ممکن است.این اطلاعات به شرکت های بازاریابی فروخته می شود.بنابراین در حالی که ممکن است برای محتوا هزینه ای پرداخت نکرده باشید،داده های شخصی خود را به هر منظوری که استفاده کنند به یک نهاد ناشناس فروخته اید.

مردم همیشه تعجب می کنند که چرا ایمیل های اسپم یا پیامک های تبلیغاتی زیادی دریافت می کنند.

آیا شما هم این مشکلات را داشته اید ؟ در پایین مطلب نظرات خود را با ما در میان بگذارید.