استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت |۱۸ قاعده مهم

 

وب سایت مکانی است که یک کسب وکار می تواند به مخاطبان خود در مورد برند خود آگاهی دهد.این که در سایت چه کاری انجام می شود شامل اطلاعات زیادی است.

 

هنگام طراحی سایت برای مشتری های خود ، آخرین چیزی که می خواهید، افراط است. وب مکانی برای چیزهای اضافه نیست و کاربران آن معمولاً دوست ندارند صبر کنند .و صفحات پر از محتوای مختلف را بررسی کنند تا فقط به قسمت مورد نظر خود برسند.

 

به همین دلیل است که مینیمالیسم به عنوان یک روند طراحی سایت دوام خواهد آورد. این امر به طراحان وب سایت اجازه می دهد چیزهای زیادی راجع به یک برند ارسال کنند ، بدون آنکه همه اینها را در یک صفحه قرار دهند. این امر به وب سایت ها دید حرفه ای می دهد و در حال تجربه کاربران در سایت را بهبود می بخشد.

 

اما فقط به این دلیل که شما با سادگی سایت را طراحی می کنید ، به این معنی نیست که نمی توانید پیامهای اضافی را با بازدید کنندگان به اشتراک بگذارید. شما فقط باید روش های بهتر و سریعتری را انتخاب کنید.

سالها پیش ، پاپ آپ به عنوان ابزاری برای انجام این کار معرفی شده بود. پاپ آپ pop up اطلاعات مرتبط و مورد نیاز را بدون قرار گرفتن در یک صفحه سایت منتشر می کرد. با این حال ، گوگل از آن زمان به بعد گفت استفاده از پاپ آپ تجربه کاربر را مختل می کند ، و این باعث شده برخی طراحان سایت و توسعه دهندگان نسبت به استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت گیج شوند.

 

خوب این به چه معنی است؟ آیا پاپ آپ دیگر روشی مناسب برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه ، اشتراک گذاری محتوای با ارزش افزوده ، جذب دنبال کنندگان جدید نیست؟ در این مقاله ، من می خواهم وضعیت فعلی پاپ آپ های وب سایت را توضیح دهم و به شما بهترین روش ها را برای استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت معرفی کنم.

 

وضعیت فعلی پاپ آپ های وب سایت

اول ، اجازه دهید درباره آنچه امروزه مرسوم است، چگونه از آنها استفاده می شود ، و چرا حتی می خواهید آنها را در برنامه طراحی سایت خود بگنجانید ، صحبت کنیم.

 

انواع POP-UP پاپ آپ در سایت

۱. مودال پاپ آپ رایج ترین نوع پاپ آپ در وب سایت است.این پاپ آپ به معنای واقعی کلمه می تواند در یک صفحه سایت باز شود ، به صورت اسلایدر باشد. در حالی که معمولاً این موارد یافت می شود ، اما برخی وب سایت آنها را در گوشه صفحه قرار می دهند.

۲. یک پاپ آپ (وسط صفحه) همپوشانی که در واقع کل صفحه سایت راپوشش می دهد و معمولا حتی کل سایت رو هم پوشش می دهد.

۳. نوار اطلاع رسانی notification bar نوعی اعلان است که می تواند به طور دائم به بالا یا پایین یک وب سایت بچسبد.

۴. دلیل بسیار خوب برای استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

ممکن است فکر کنید که با واکنش شدید Google نسبت به پاپ آپ های تلفن همراه بهتر است که در کل از پاپ آپ ها دوری کنید. با این حال ، من ۵ دلیل خیلی خوب برای شما توضیح می دهم که چرا بیشتر وب سایتهایی که طراحی می کنید باید شامل پاپ آپ نیز شود:

 

  1. جلب توجه با پاپ آپ در طراحی سایت :

هیچ کس نمی تواند برای خواندن مطلب مورد نظر خود صبر کند ، به همین دلیل ارائه پیام های کوتاه برای جلب توجه در پاپ آپ ها بسیار عالی است.

 

  1. آنها دید کاربر را به آنچه مهم تر است جلب می کنند

پاپ آپ ها ارزش بیشتری را به بازدید کنندگان آنلاین می دهند و کاربران آن را می دانند. بنابراین ، هنگامی که یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود ، آنها بلافاصله جذب آن پیشنهاد یا فرصت موجود در پاپ آپ می شوند.

 

  1. آنها تطبیق پذیرهستند

پاپ آپ ها دیگر باعث خروج بازدید کنندگان از پنجره مرورگر( به صفحه دیگر با آگهی هایی که از آنها مطلع نبودند) ،نمی شود. شما اکنون انواع مختلفی برای کار با پاپ آپ ها دارید و می توانند در نقاط مختلف وب سایت برای تجربه کاربری ایجاد شوند:

 

به محض ورود

پس از پیمایش از یک نقطه خاص

در اثر یک عمل

درست قبل از خروج

 

۴. پاپ آپ باعث منظم بودن سایت می شوند:

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم ، برای ایجاد یک وب سایت خوشایند از نظر زیبایی شناختی ، مینیمالیسم مهم است. اما اگر پیام ویژه ای دارید که واقعاً می خواهید در مقابل بازدید کنندگان قرار بگیرد و نمی خواهید اطلاعات باارزش خود را محدود کنید، می توانید برای ارائه آن از پاپ آپ استفاده کنید.

 

۵- آنها نرخ تبدیل سایت(conversion rate)را افزایش می دهند:

برخی از مطالعات روی پاپ آپ ها ،نرخ تبدیل سایت( تبدیل بازدید کننده به مشتری ) و کاربران وب سایت انجام شده است.آنچه این مطالعات نشان می دهد این است که پاپ آپ های وب سایت به طور متوسط پتانسیل تبدیل به نرخی حدود ۳% را دارند.

 با این حال ، پنجره های پاپ آپ در طراحی سایت ، این امکان را دارند که ۹ درصد بازدید کننده هایی که با آنها روبرو می شوند را تبدیل به مشتری کنند.

همچنین می توانید از آنها برای افزایش تعامل در سایت استفاده کنید. از کاربران بخواهید یک نظرسنجی را تکمیل کنند ، چیزی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا ویدیویی را در صفحه فرود (لندینگ پیج) مشاهده کنند.

 

 پاپ آپ سایت برای موبایل (POP-UPS)چگونه است؟

گوگل از پاپ آپ های موبایل متنفر نیست. گوگل فقط می خواهد که توسعه دهندگان وب سایت  در مورد نحوه استفاده از آنها باهوش باشند ، زیرا به طور کلی پاپ آپ ها می تواند برای کاربران مختل کننده باشد ،که این مورد در صفحه کوچکتر موبایل بیشتر محسوس است.

در نتیجه ، گوگل شروع به مجازات وب سایت هایی می کند که در نسخه تلفن همراه  سایت خود از این سه نوع پاپ آپ استفاده می کنند:

 

  • پنجره های بازشو پاپ آپ در صفحه اول سایت در نسخه موبایلی
  • پنجره های پاپ آپ سایت که اکثر صفحه وب سایت را در پشت آن پنهان می کند
  • پاپ آپ های بینابینی (وسط چین)

 

اکنون ، اجازه دهید در مورد استفاده از پاپ آپ های وب سایت ، درباره آنچه شما باید انجام دهید صحبت کنیم.

۱۸ مورد از بهترین نمونه های استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت:

۱.هرگز از پاپ آپ ها صرفاً به منظور داشتن یک عنصر طراحی سایت مرسوم ، مدرن استفاده نکنید. اگر وقت بازدید کنندگان را با یک اختلال بی معنی هدر دهید ، اعتماد آنها را از دست خواهید داد.

۲.پنجره پاپ آپ  را طوری طراحی کنید که به اندازه سایر وب سایت شما خوب به نظر برسد.

۳.متن مختصر و نکات مفید

۴.از call to action غیرفعالانه بله / خیر برای انجام اقدامی استفاده نکنید ، مگر اینکه شخصیت برند شما اینگونه باشد.

۵. اگر می خواهید اطلاعات مخاطب را جمع آوری کنید ، فقط یک چیز را بخواهید: آدرس ایمیل آنها.

۵.اطمینان حاصل کنید که محتوای پاپ آپ به صفحه ای که در آن ظاهر می شود مربوط باشد.

۶.از ریسپانسیو بودن پاپ آپ ها اطمینال حاصل کنید.

۷.در صورت امکان ، ازقرار دادن پاپ آپ pop up در صفحه اول خودداری کنید. در ابتدا به بازدید کنندگان فرصتی برای اطمینان خاطر به خود دهید. با این حال ، این یکی از انواع پاپ آپی است که گوگل به آن اجازه نمایش می دهد (از آنجا که حریم شخصی بسیار مهم است) : 

  • پاپ آپ حریم شخصی

۸. قوانین گوگل را برای تلفن همراه دنبال کنید: هیچ پاپ آپ مودال  modal با اندازه بزرگ و پاپ آپ در صفحه اصلی سایت نداشته باشید.

۹. به نظر نمی رسد که pop-up های دسکتاپ و موبایل یکسان باشند. طراحی پاپ آپ برای هر نوع دستگاه متفاوت است. همیشه یک راه آسان برای خروج از پنجره پاپ آپ pop up قرار دهید

۱۰. لینک خارج شوید یا دکمه “X” را در سمت راست قرار دهید.

۱۱. پخش پنجرهای پاپ آپ خود را فقط در لحظه مناسب و محل مناسب نمایش دهید (مانند درست قبل از خروج بازدید کنندگان)

۱۲. قوانین تکرار آن را تنظیم کنید ، بنابراین بازدید کنندگان مرتباً پاپ آپ را در هر صفحه یا هر بازدید نبینند.

۱۳. پنجره های پاپ آپ را در مکان مناسب قرار دهید.

۱۴. اگر می خواهید باعث آزار کاربران شوید (و فکر می کنید بازدید کنندگان با این کار مشکلی ندارند) ، پاپ آپ سایت را در مرکز صفحه قرار دهید.

۱۵. اگر می خواهید یک پیشنهاد ویژه به اشتراک بگذارید ، از یک نوار چسبنده در سایت sticky bar استفاده کنید.

۱۶. اگر می خواهید به محض حرکت در سایت ، به آنها چیزی را اطلاع و نمایش دهید ، پنجره بازشو یا همان پاپ آپ را درکنار سایت بگذارید.

۱۷. برای ایجاد پیام های پاپ آپ سفارشی از تقسیم مخاطبان سایت و هدف گذاری استفاده کنید.

 

در آخر بگویم که اگر واقعا به مشتریان سایت خود اهمیت می دهید حتما نکات بالا را رعایت کنید تا تجربه خوشایندی برای کاربران در سایت شما اتفاق بیافتد وهمیشه به این نکته توجه داشته باشید که شما سایت را برای کاربران طراحی می کنید ونه چیز دیگر.با رعایت کردن موارد حساسی که گوگل در این زمینه تاکید دارد در هر چه بهتر کردن سایت خود بکوشید و از پاپ آپ در طراحی سایت استفاده بهینه داشته باشید.

اگر شما هم نیاز به داشتن پاپ آپ مناسب برای سایت خود دارید با گروه طراحی سایت idev تماس بگیرید تا ما برای شما این کار را انجام دهیم.

اگر هنوز وب سایت خود را ندارید می توانید همین حالا برای سفارش طراحی سایت از سایت ما اقدام کنید.