تجربه کاربری در طراحی وب سایت

طراحی سایت بخشی اجتناب ناپذیر از ایجاد یک تجارت در دنیای تجارت الکترونیک امروز است. وب سایت ها در واقع برای کسب و کارها بسیار مؤثر هستند زیرا دسترسی آسان به تمام اطلاعات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کارهای مختلف را دارند. اما تنها طراحی یک وب سایت کافی نیست، ارائه یک تجربه کاربری عالی برای بازدید کنندگان حتی از اهمیت بیشتری نسبت به استاندارد های طراحی وب سایت برخوردار است.

برای بازدیدکنندگان و بالا بردن کیفیت تجربه کلی مرور  در سایت ها، باید سایت ها همراه با تجربه کاربری منحصر به فرد (UX) ارائه شوند. برای اینکه تجربه مرور منحصر به فردی را در اختیار کاربران خود قرار دهید ، در اینجا برخی از نکات مؤثر UX و روند طراحی وب سایت برای شما ذکر شده است.

در یک کلمه می توان گفت : UX آینده است

همیشه باید یک عینک UX برای بهینه سازی سایت برای کاربر به عنوان اصلی ترین نکته به چشم بزنید :

تلفن های هوشمند ترافیک عظیمی را به تعدادی از وب سایتهای مختلف منتقل می کنند و همین امر باعث می شود سایت شما پاسخگو یا ریسپانسیو باشد. برای پاسخگویی به نیازهای کاربران در مرورگر های تلفن همراه ، سازگاری با موبایل اکنون راهی آسان برای صاحبان وب سایت است که دید بهتری را تضمین می کند. علاوه بر این ، این نکته را در نظر داشته باشید که در عین حال عنصر واکنش گرا یا ریسپانسیو ، با کیفیت باشد. این امر یک تجربه فوق العاده را برای کاربران تضمین می کند. از این رو ، هرگز در مورد روند طراحی UX وب سایت شک نکنید. تعدادی ابزار تست طراحی ریسپانسیو وجود دارد که به بررسی ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن وب سایت ها کمک می کنند.

  1. زمان بارگیری صفحه سایت

وقتی در مورد طراحی وبسایت صحبت می کنیم و همچنین زمانی که شما یک تجربه کاربری استثنایی به مشتریان ارائه می دهید ، زمان بارگذاری صفحه سایت بسیار مهم است. اگر زمان بارگذاری وب سایت شما بسیار کند است ، کاربر را در سایت شما ناامید می کند و در نهایت مانع از تبدیل کاربر به مشتری می شود. زمان بارگذاری صفحه همچنین نقش مهمی در کمک به کاربران دارد تا تصمیم بگیرند که آیا قصد بازدید بیشتر از سایت را دارند یا خیر. اگر آنها برای اولین بار از نظر تجربه کاربریux  تحت تأثیر قرار نگیرند ، شانس بیشتری وجود دارد که سایت شما را برای مراجعه بعدی نیز نادیده بگیرند.

اگر دارای سایت وردپرسی هستید ، راهنماهای مختلفی وجود دارد که بتوانید روند سرعت بخشیدن به وب سایت های خود رابالا ببرید. آنچه شما نمی دانید این است که سرور میزبانی وب نیز نقش مهمی در سرعت بارگذاری دارد. اگر نگران هزینه های خود هستید و سرویس میزبانی ارزانی را میخواهید انتخاب کنید،ممکن است در آینده برای سرعت سایت شما مشکل ایجاد شود. سرویس های میزبانی وبسایت ارزان نیز وجود دارد که سرعت آنها نیز بالا است.پس کافی است در گوگل جستجو کنید و یک سرویس دهنده مطمئن را انتخاب کنید.

۳.امنیت سایت

اگر کاربران از امنیت اطلاعات ذخیره شده پرداختشان در سایت شما اطمینان داشته باشند ، به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد.

با داشتن امنیت سایت بالا، می توانید به راحتی یک تجربه کاربری استثنایی را برای کاربران خود تضمین کنید. علاوه بر این ، تعداد بیشتری کاربر تبدیل به مشتری سایت شما می شوند.

استفاده از Bullet در بهبود تجربه کاربری

Bullet به کاربران کمک می کنند تا از ویژگی های اصلی محصول و خدماتی که سایت شما ارائه می دهد ، اطلاعات سریع کسب کنند. بنابراین ، در نظر گرفتن این روند طراحی وب سایت خاص ، در جذب کاربران نیز کمک خواهد کرد. در حالی که از این نقاط استفاده می کنید ، می توانید خلاقانه پیش بروید و تعدادی تصویر نیز در بولت قرار دهید تا به خوانندگان درک  بهتری بدهد. این لیست های منظم آیکون دار باعث می شود صفحه وب شما جذاب تر شود. استفاده از نیز مفید است زیرا طراحان را مجبور به جدا کردن لیست با استفاده از نقاط می کند و به کاربران در درک واضح تر مطالب سایت کمک می کند.

 Bullet چیست؟ خوانندگان نیاز دارند به راحتی مطالب را بخوانند و مرور کنند.به همین منظور از لیستهایی استفاده می شود که در اول آنها یک نقطه یا آیکون مشابه است.

۵- از CTA (دکمه فراخوان)جذاب استفاده کنید

CTA   یا در واقع دکمه فراخوان (اقدام به عمل)، باید در هر صفحه وب سایت شما قابل دسترسی باشد. این دکمه اقدام به عمل به نرخ تبدیل بالاتر  سایت و علاوه بر این به تجربه کاربری منحصر به فرد کمک می کند.

 نکته مهم دیگر این است که Call To Action خود را بالاتر از یک سطح یکسان قرار دهید تا کاربران در صورت تمایل بتوانند به راحتی دکمه را مشاهده کرده و به آن پاسخ دهند.(اقدام مورد نظر شما که دکمه برای آن طراحی شده است.)

فراهم کردن فرصت برای بازدید کنندگان خود برای یافتن و واکنش به این دکمه های فراخوان ،راهی آسان برای دستیابی به تبدیل های بیشتر بازدیدکنندگان سایت به مشتری است.  بنابراین ، فضای کافی برای این روند طراحی تجربه کاربری سایت ایجاد کنید تا به بهبود تجربه کاربری خود کمک کنید.

۶. بهبود تجربه کاربری با رنگ در سایت

هنگام طراحی دکمه ها در سایت  و همچنین انتخاب های مختلف در وب سایت ، رنگ مهم است. به عنوان فردی که بر روی توسعه یک وب سایت سرمایه گذاری می کند ، باید به روانشناسی رنگی که می خواهید انتخاب کنید نیز فکر کنید. تحقیق شده است که رنگهای تسکین دهنده در افزایش نرخ تبدیل سایت(تبدیل بازدید کننده به مشتری) کمک می کند. رنگ های مختلف پیام های مختلفی را یاد آور می شوند . بنابراین ، در هنگام انتخاب یک رنگ برای وب سایت خود ، به پیامی که می خواهید در ذهن مشتریان شما ایجاد شود و ارتباط خود با آنها فکر کنید.

۷. ویژگی های متحرک و انیمیشن در سایت

انیمیشن ها مزایای خوبی دارند. با این حال ، استفاده از این عناصر در عناوین و پاراگراف ها نیز بسیار مهم است. هرچند این انیمیشن ظریف می تواند در جذب کاربران به سمت اقدام برای تماس نیز کمک کند. در صورت تمایل به نمایش خبرهای مختلف در وب سایت خود ، یک انیمیشن نیز مناسب است. سعی کنید از این عنصر برای جلب توجه مشتری خود استفاده کنید. تصویر نسبت به محتوا برخوردار است و با روند طراحی وب سایت نیز سازگار است.

۸.بهبود تجربه کاربری با منو همبرگری

منوهای همبرگری باعث بهبود تجربه کاربری می شوند. زیرا این منوها چیزی که کاربران نمی بینند را به آنها نشان می دهند.

 این امر باعث ترغیب کاربران می شود تا درباره ویژگی ها و کارایی وب سایت مورد بازدید خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. دکمه همبرگری نیز دارای اهمیت است .زیرا نشان می دهد موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که باید توسط کاربران کشف می شوند. منو همبرگری یک روش آسان برای درگیر کردن مشتری از طریق وب سایت شما ، ساعت ها نگه داشتن آنها در سایت و در نتیجه ، کمک به نرخ  تبدیل بالاتراست.

۹. از تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید

“یک تصویر ارزشی به اندازه هزار کلمه دارد” ، زیرا کمک می کند پیام بسیار بهتر از کلمات نوشتاری به کاربران منتقل شود. تصاویر مؤثر هستند اما اگر به خوبی ایجاد نشوند و بهینه سازی نشده باشند، هیچ کار دیگری نخواهند کرد.

هنگام استفاده از تصاویر ، سعی کنید تصاویری را با وضوح بالا انتخاب کنید. بررسی کنید که آیا این تصاویر ارتباطی با وب سایت شما برقرار کرده اند یا خیر.

سعی نکنید از تصاویر کپی استفاده کنید زیرا آنها به اندازه تصاویر واقعی مؤثر نیستند. از یک طرف ، چون تصاویر به زیبایی کامل وب سایت شما کمک می کنند ، آنها همچنین به نگه داشتن بازدید کنندگان در وب سایت و بهبود تجربه کلی کاربری کمک می کنند.

۱۰. اضافه کردن فیلم در سایت

در حالی که تصاویر نقش مهمی در جذب مشتری از طریق وب سایت دارند ، فیلم ها می توانند توجه ها را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

 مردم به چیزهایی که واقعی تر به نظر می رسند اعتماد دارند و بنابراین ، فیلم ها می توانند نقش خود را در اعتماد سازی بازی کنند.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما یک محصول جدید را نشان می دهد ، ارائه همه ویژگی های آن فقط از طریق محتوا دشوار خواهد بود. در حالی که فیلم ها می توانند به راحتی افراد را با ویژگی های محصول آشنا کنند.

۱۱- خطاهای ۴۰۴ سایت را در نظر بگیرید

هیچکدام از مشتریان شما در هنگام جستجوی خود در یک سایت، خطای ۴۰۴ را دوست ندارند. بنابراین ، رفع این خطای یافت نشد(not found) ، گامی به جلو در بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت است. در حین جستجو ، کاربران معمولاً انتظار دارند که جستجوی آنها در هر صفحه مشخصی انجام شود و در صورت بروز هرگونه خطایی ، بدیهی است که سایت شما را ترک کنند.

بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که این روند طراحی وب سایت مبتنی بر تجربه کاربری به درستی انجام شده است.

۱۲. توجه به فضای سفید در سایت

فضای سفید باعث واضح تردیده  شدن مطالب می شود و همچنین به کاربران کمک می کند تا روی سایر عناصر وب سایت تمرکز کنند. از این فضای قابل توجه غالباً به عنوان فضای تنفس وب سایت یاد می شود که باعث می شود سایر عناصر به طور فوق العاده خوبی در وب سایت ظاهر شوند. پیشنهاد می شود اگر می خواهید اطلاعات زیادی در بالای صفحه داشته باشید ، فضای سفید زیادی را در وب سایت خود قرار دهید. ممکن است هنگام استفاده از فضای سفید در وب سایت خود مرتکب اشتباه شوید. از این رو ، توصیه می شود بین طول محتوا و فضای سفیدی که قصد دارید در وب سایت خود داشته باشید ، تعادل ایجاد کنید.

۱۳. عناوین خوب طراحی شده

عناوین سایت باید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. در واقع باید محتوایی باشد که مشتریان شما به دنبال آن هستند. در حین ایجاد عناوین ، به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی مناسبی را برای هدف قرار دادن مخاطبان درج کنید. کلمات کلیدی نه تنها برای جذب مشتری بالقوه مهم است بلکه به وب سایتها نیز کمک می کند تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشند. عناوین سایت درموتورهای جستجو وزن بیشتری به دست می آورند ، بنابراین ، کلمات کلیدی در سایت می تواند به رتبه بندی هر وب سایت کمک کند. بنابراین ، انتخاب عنوان مناسب و ارائه فوق العاده خوب محتوای آن می تواند به رتبه بندی بهتر وبسایت کمک کند.

سخن پایانی: سازگاری در وب سایت ها در مساله تجربه کاربری در طراحی وب سایت

ایجاد یک وب سایت سازگار به معنای تطبیق همه چیز به روشی است که برای مخاطبان سایت کاملاً ساختار یافته است. درست از انتخاب عنوان ها تا طراحی عناصر گرفته تا انتخاب فونت و ظاهر دکمه و رنگ ها ، برای تقویت ظاهر وب سایت ، همه چیز باید در نظر گرفته شود.این کار به بهبود تجربه کاربری کمک می کند.سازگاری با اهمیت است زیرا باعث می شود کاربران شما خیلی راحت از یک عنصر به سمت عنصر دیگر بروند.

برای افزایش تجربه کاربران  در سایت خود و بهبود کیفیت آن، نکات ذکر شده را در نظر داشته باشید. علاوه بر انجام این کارهای مورد نیاز ، ارائه یک تجربه کاربری برجسته از دیگر مواردی است که باید با توسعه یک سایت کاربر محور محقق شود.اگر می خواهید یک سایت کاربر پسند داشته باشید و از آن فروش کسب کنید .با کارشناسان شرکت طراحی سایت idev تماس بگیرید تا ما شما را راهنمایی کنیم.

از طریق راههای ارتباطی با ما می توانید سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید.