ترند گوگل ۲۰۲۰

بدون شک ، وظیفه ما به عنوان متخصص در حوزه SEO سئو حرفه ای این هست که  آینده سئو حرفه ای را مورد توجه قرار دهیم و پیش بینی کنیم Google چه چیزی در حال برنامه ریزی یا آزمایش کردن در آینده دارد الان گوگل به دنبال ابداع چه مواردی در الگوریتم های سئو خود است. فقط در طول ۱۲ ماه گذشته ، ما تغییرات مختلفی را در نتیج اولیه جستجوی Google مشاهده کرده ایم – که جالب است بدانید، هر کدام بر نحوه برنامه ریزی ، پیاده سازی و گزارش دهی در مورد کمپین ها تأثیر می گذارد.

 

در این مقاله ، ما به آنچه در زمینه جستجوگرها در سال ۲۰۲۰ وجود دارد نگاه می کنیم  و اینکه چگونه این عوامل باعث تغییر در نحوه تدوین استراتژی ها در طول سال آینده و بعد از آن می شوند.

هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه خواهد داد

در طول نیم دهه گذشته ، هوش مصنوعی به یک نیروی پیشگام در تکامل سئو تبدیل شده است.

به عنوان مثال ، در سال ۲۰۱۵ الگوریتم RankBrain رنک برین معرفی شد – الگوریتم جستجوی مبتنی بر ماشین که به گوگل کمک می کند نتایج مرتبط تر را به سمت کاربران سوق دهد. اگرچه RankBrain رنک برین گوگل در آستانه پنجمین سالگرد تولد خود قرار دارد، اما ما اکنون فقط در مورد این مسئله صحبت می کنیم که چگونه هوش مصنوعی بر سئو در سالهای آینده تسلط خواهد یافت.

تازه ترین مرحله در این پیشرفت یادگیری مصنوعی ، البته معرفی ترانسفورماتورهای دو طرفه برای درک زبان (BERT) است که گوگل در پایان ماه اکتبر اعلام کرد. برای کسانی که آن را از دست داده اند ، BERT یک تکنیک مبتنی بر شبکه عصبی Google برای پردازش زبان طبیعی است ، و این مهم است زیرا به اصول جستجوی افراد می پردازد. خود گوگل می گوید که این الگوریتم نشان دهنده “بزرگترین جهش رو به جلو در ۵ سال گذشته و یکی از بزرگترین جهش به جلو در تاریخ جستجو است.”

برت BERT با تأثیر یک تا ده جستجو ، به Google درک بهتری از نحوه استفاده از زبان ها را می دهد و به درک متن تک کلمه ها در طول جستجوهای کاربران گوگل کمک می کند. نکته مهمی که باید در مورد BERT (و همچنین RankBrain) بدانید، این واقعیت است که شما نمی توانید برای آن بهینه سازی انجام دهید.

اما این به معنای SEO چیست؟

 

BERT تنها یک سیگنال از درک زبان Google است، اما یکی از مهمترین آنها در زرادخانه موتور جستجو است. این بدان معناست که اکنون بیش از هر زمان دیگری، وب مسترها و SEO کارها باید تلاش خود را برای ایجاد مفیدترین، طبیعی ترین و با کیفیت ترین مطالب متمرکز کنند. به سادگی، همانطور که دنی سالیوان می گوید، “محتوا را برای کاربران بنویسید.

 

همچنین ارزش درک چگونگی تفسیر سوالات BERT را دارد که می توانید در بخش تخته سفید روز جمعه Whiteboard Friday در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جستجوی صوتی گوگل

شاید تصور خیلی اتفاقات و اختراعاتی که از قبل اتفاق افتاده در سال ۲۰۲۰ برای ما زمخت و مسخره و سخت باشه ولی وقتی جستجوی صوتی گوگل در سال ۲۰۱۲ منتشر شد ، بسیاری تصور می کردند که این فقط یک پروژه دیگر است که به گورستان همیشه در حال رشد Google اعزام می شود.

امروز، با این حال، ما اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری به لطف schema.org داریم، جایی که احتمال دارد در آینده به آنجا برود. میزان پذیرش آهسته تر از آنچیزیست که پیشتر پیش بینی شده است، اما با این وجود به زندگی ما در حوزه سئو حرفه ای گره خورده است، بنابراین نباید جستجوی صوتی را کاملاً نادیده بگیریم.

 

 

نشانه گذاری به سبک Schema

 

شکل جدیدی از نشانه گذاری تقریباً هر ماه منتشر می شود که یکی از جدیدترین پیشرفت ها برای فیلم ها مشخص شده است. اگرچه این ممکن است ناچیز به نظر برسد.

با توجه به اینکه بلندگوهای هوشمند اکنون فقط ۱۲۰ میلیون تن از آنها در ایالات متحده استفاده می کنند، وب مسترها باید وقت خود را بررسی کنند تا بتوانند طرح را در وب سایت خود قرار دهند تا آنها بتوانند از ۳۵.۶ میلیون درخواست جستجوی صوتی که هرماه صورت می گیرد استفاده کنند. از این گذشته، نشانه گذاری وب سایت دارای تأثیرات ویژه ای در قطعه های برجسته است که می تواند برای هر وب سایت بسیار پر سود باشد.

 

 

می تواند صحبت کند !

 

اگر در ایالات متحده هستید، شایان ذکر است که Speakable (BETA) توسط دستیار Google برای پاسخ دادن به سؤالات افراد در مورد موضوعات خاص استفاده می شود. دستیار می تواند تا سه مقاله مربوطه را برگرداند و پخش صوتی را با استفاده از نشانه گذاری متن به گفتار ارائه دهد. اجرای چنین نشانه گذاری می تواند برای سایت های خبری بسیار پرسود باشد ، زیرا وقتی دستیار پاسخ می دهد ، منبع را نیز نسبت می دهد و URL مقاله کامل را به دستگاه تلفن همراه کاربر ارسال می کند. اگر یک سایت خبری هستید که به زبان انگلیسی منتشر می شود اما هنوز نشانه گذاری Speakable را اجرا نکرده اید ، می توانید در مورد ملاحظات فنی و الزامات محتوا لازم برای واجد شرایط بودن اطلاعات را مطالعه کنید.

 

 

اقدامات Google

 

اقدامات در Google ، یک بستر توسعه برای Google Assistant ، نیز مورد توجه شماست. این برنامه برای شخص ثالث “اقدامات” را ایجاد می کند – اپلت هایی برای دستیار Google که عملکردهای گسترده ای را ارائه می دهند. با ادغام محتوا و خدمات خود با دستیار Google می توانید از اقدامات برای انجام کارها استفاده کنید.

این مقاله ادامه دارد …

۰ ۰ vote
Article Rating