ضرورت تگ H1 در سایت و رتبه بندی

 

در روزهای اولیه بازاریابی جستجو برای گوگل ، SEO کارها  اغلب دو عمل را به طور مداوم برای بهبود رتبه تکرار می کردند:

  • عنوان صفحه خود را با برچسب h1 تنطیم کنید.
  • از یک تگ h1 –  فقط یکبار – در هر صفحه استفاده کنید.

 

این پیشنهادات در  همه جا،تکرار می شد و موارد این چنینی گفته می شد:

 

تیتر این صفحه h2 است و درست نیست!”اما آیا این امربه سایت آسیب می زند؟

 

با گذشت زمان ، SEO کارها شروع به کنار گذاشتن این ایده ها کردند و مفهوم دقیق استفاده از h1 منفرد با “متن بزرگ در بالای صفحه” جایگزین شد.

 

Googleدر تجزیه و تحلیل محتوا و درک چگونگی قرار گرفتن بخش های صفحه در کنار هم، بهتر رشد کرده است.

 

در سایت moz تحقیقی در این زمینه انجام شد:

  • در این تحقیق یک تست ۵۰-/۵۰ روی عناوین بخش بلاگ وب سایت انجام شد.به نیمی از عناوین صفحات تگ h1 و نیمی دیگر تگh2 اضافه شد.

 

سپس اختلاف ارگانیک بین این دوگروه اندازه گیری شد.بعد از هشت هفته نتیجه آن آمد:

 

تغییر h2 به h1 هیچ تفاوت معناداری نداشت. به نظر می رسد الگوریتم های Google اهمیتی نمی دهند اگر از عناوین H1 یا H2 استفاده کنیم.

 

احتمالاً اگر ازh3  یا h4 یا اصلا ً  از مطلب بدون برچسب عنوان استفاده کنیم ، نتیجه مشابهی خواهیم دید.

 

لازم به ذکر است که عناوین سایت یا  title ها هنوز هم دارند:

  • از یک فونت بزرگ استفاده کردند.
  • در بالای هر مقاله قرار دارد.
  • واضح است و گوگل به راحتی آن را می بیند.

 

آیا این مساله را حل می کند؟ آیا SEO باید احتیاط را کنار گذاشته و تمام توصیه های استفاده از h1  را نادیده بگیرد؟

 

چرا هنوز باید از H۱ استفاده کنید

 

با وجود این واقعیت که به نظر می رسد گوگل قادر است اکثر تیترها وعناوین را به یک روش دیگر مشخص کند،دلایل خوب برای ادامه استفاده از h1 به عنوان بهترین روش SEO وجود دارد.

 

  1. H1 ها به قابلیت دسترسی کمک می کند

 

فناوری خواندن صفحه می تواند از H1 ها برای کمک به کاربران در جهت جستجوی مطالب شما ، در نمایش و همچنین قابلیت جستجو استفاده کند.

 

  1. ممکن است Google به جای برچسب عنوان از h1 استفاده کند

 

در برخی موارد مانند وقتی Google نتواند تگ عنوان صفحه سایت شما را پیدا یا پردازش کند – گوگل ممکن است عنوان دیگری را از  صفحه شما استخراج کند. اغلب اوقات ، این  عنصر جایگزین می تواند h1 باشد.

 

  1. استفاده از عنوان با رتبه های بالاتر همبستگی دارد

 

تقریباً هر مطالعه همبستگی SEO که تاکنون دیده ایم ، همبستگی اندک اما مثبتی بین رتبه های بالاتر و استفاده از عناوین در صفحه نشان داده است ، مانند جدیدترین مورد از SEMrush ، که h2 و h3  را بررسی کرده است.

 

برای روشن شدن این مساله باید بگوییم ، هیچ مدرکی وجود ندارد که عناوین مربوطه صفحه سایت خودشان یک عامل رتبه بندی Google باشند.

 

اما عناوین و تیترهای هدینگ مانند داده ساختاریافته می توانند زمینه و معنا را برای صفحه فراهم کنند.

 

معنی آن چیست؟

 

اگرچه به دلایل زیادی ایده پیروی از h1 “بهترین روش” است، اما اگر شما از دستورالعمل های دقیق h1 پیروی نکنید، Google بیشتر از آنچه که باید از سایت شما مسائل را کشف می کند تا مساله را ریشه یابی کند.

 

صرف نظر از این ، شما احتمالاً باید:

 

  • محتوای خود را با عناوین سلسله مراتبی سازماندهی کنید – در حالت ایده آل H1 ، H2 ، H3 و غیره.

 

در بالای محتوا از یک عنوان با فونت بزرگ استفاده کنید.

 

به عبارت دیگر ، گوگل ، کاربران وب سایت، و سایر دستگاه ها یا افرادی که مطالب شما را می خوانند ، باید بتوانند به راحتی عنوان آن را یافته و بخوانند.

 

اگر در CMS محدودیت های فنی دارید که مانع از استفاده دقیق H1 و استفاده از بهترین روش ها می شود ، تمام تلاش خود را بکنید و کارهای کوچک را کنار بگذارید.

 

سئو در دنیای واقعی – بهتر یا بدتر – می تواند باشد.