سایر مقالات

حذف اکانت فیسبوک

حذف فیسبوک

 

بله، شما باید اکانت فیسبوکتان را پاک کنید

 

من چند هفته پیش فیس بوک خود را حذف کردم ، اما مارس گذشته شروع به ترساندن من کرد.
من و یک دوست در یکی از سرمایه گذارانش در یک کافه در سانفرانسیسکو زدیم و سرمایه گذار از ما پرسید که آیا ما از یک رقیب Soylent به نام Ample شنیده ایم یا خیر. او کنجکاو بود که ما درباره آن فکر می کنیم ، و بطور کلی شرکت های جایگزین غذا.
من از Ample نشنیده بودم ، اما نگرانی های خود را با Soylent در میان گذاشتم ، و چرا من شخصاً هرگز پول خود را در یکی از آن شرکت ها قرار نمی دهم. دوست من ، بیشتر اوقات ، موافقت کرد.
گفتگو پایان یافت و ما ترک کردیم. من دیگر در مورد Ample فکر نکردم ، آن را جستجو کنید ، یا در مورد آن صحبت نکردم با هر کسی. اما کمتر از ۲۴ ساعت بعد ، در فید اینستاگرام من آگهی هایی برای آن وجود داشت.
کم حرف ترسناک بود. من عادت داشتم برای محصولاتی که سایتهایی را که از آنها بازدید کرده ام و برای محصولاتی که در فیس بوک ذکر کرده ام آگهی بگیرم ، اما محصولاتی که من فقط در مورد آنها صحبت کرده ام؟ عجیب بود.
بعد از کمی کاوش ، فهمیدم تنها نیستم. ده ها داستان آنلاین درمورد افرادی که توسط تبلیغات شیطانی می شوند وجود دارد که به نظر می رسد فقط می توانند از طریق فیس بوک با استراق سمع صحبت های خود آمده باشند.
اکنون برای روشن شدن ، این اتفاق نمی افتد. این امر می تواند برای هدفمندی بهتر تبلیغات در حاشیه ، کار گسترده و پردازش داده ها را انجام دهد. همانطور که مقاله Wired می گوید ، فیس بوک نیازی به گوش دادن به مکالمات شما ندارد.
آنها می توانند بدون آن به اندازه کافی شما را هدف قرار دهند.
دغدغه نگرانی
این به معنای اطمینان بخش بودن است: آنها به شما گوش نمی دهند زیرا لازم نیست. اما اگر چیزی باشد ، باید ترسناک تر باشد. فیس بوک بسیار درباره شما می داند و می تواند شما را باور کند که به مکالمات شخصی شما گوش می دهند. آنها اطلاعات زیادی در مورد شما دارند و می توانند تبلیغاتی را برای شما ارسال کنند که ارتباطی نامعلوم با آنچه در دنیای واقعی دارد رخ می دهد.
برای لحظه ای تصور کنید که با این سطح دانش در مورد شما دوستی داشتید. کسی که هرجایی که می روید می داند ، چه چیزی را دوست دارد ، از چه چیزی می ترسید ، چه می خواهید ، با چه کسی آویزان هستید ، در هر لحظه چقدر خوشحال هستید.
آنها می توانند یک مزیت شگفت انگیز برای زندگی شما باشند. یا آنها می توانند یک کابوس باشند. این همه بستگی به این دارد که آنها با اطلاعات چه می کنند و اینکه چقدر خوب می توانید به آنها اعتماد کنید.
حال تصور کنید که دوست می تواند از اطلاعات خود در مورد شما برای کسب درآمد استفاده کند ، مثلاً با دستکاری در تصمیمات خود برای سود بردن از آنها بگویید. و تصور کنید آنها نوعی فرد ورشکسته اخلاقی هستند که از این طریق می توانند از دوستشان استفاده کنند.
انگیزه های آنها چه خواهد بود؟
از آنجا که می توانند با دستکاری در تصمیمات شما درآمد کسب کنند ، سعی می کنند تصمیمات شما را دستکاری کنید. و از آنجا که آنها می توانند با کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما ، تصمیمات شما را بهتر دستکاری کنند ، بیشتر می خواهند یاد بگیرند. اگر آنها بیشترین موفقیت را برای خودشان بخواهند ، لزوماً مجبور هستند تا حد امکان شما را دستکاری کنند و هرچه بیشتر داده های خود را جمع آوری کنند.
به نظر می رسد این وضعیتی است که فیس بوک در آن بدست آورده است:
آنها در تبلیغات درآمد کسب می کنند.
این بدان معناست که برای کلیک روی تبلیغات به شما نیاز دارند.
این بدان معنی است که آنها باید برای شما اطلاعات بیشتری کسب کنند تا تبلیغات بهتری برای شما ارسال کنند.
و آنها به شما احتیاج دارند که زمان بیشتری را در سایت بگذرانید تا بر روی تبلیغات بیشتر کلیک کنید
بنابراین آنها انگیزه دارند تا ضمن جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد شما ، بتوانند شما را به صرف وقت در سکو معتاد کند.
محصول فیس بوک پلت فرم نیست ، ما هستیم. اگر محصول چیزی است که یک کسب و کار برای کسب درآمد می فروشد ، بنابراین محصول Facebook و توجه و داده های ما است. ما محصول هستیم مشتریان فیسبوک شرکتهایی هستند که براساس توجه و داده هایشان تبلیغات می خرند.
اگر زمان و توجه ما به محصول واقعی فیس بوک باشد ، هدف بلند مدت آنها روشن می شود: تأثیرگذاری (و مالیات) در نحوه برقراری ارتباط در قرن بیست و یکم. هر محصولی که راه اندازی کرده اند و شرکتی که خریداری کرده اند به نوعی با این هدف مرتبط است:
فیس بوک (پلتفرم) پلت فرم ارتباطی ناهمگام و محور جامعه است
مسنجر / واتساپ سریعتر و کوچکتر سیستم عامل ارتباطی گروهی است
اینستاگرام بستر ارتباط تصویری است
Oculus می تواند نسخه همهجانبه آینده همه این سیستم عامل ها باشد
فیس بوک می خواهد مالکیت برقراری ارتباط با ما را داشته باشد زیرا به معنای داده بیشتر و توجه بیشتر است و این به معنای درآمد بیشتر تبلیغات است. به اندازه کافی ساده
اما این ایده باید کمی ترسناک باشد: یک شرکت می خواهد چگونگی تعامل با انسانهای دیگر را کنترل کند تا آنها بتوانند از شما درآمد کسب کنند. این انگیزه شر و پنهانی نیست که شرکت را پشت درهای بسته رانندگی کند. این یک نتیجه ضروری از مشوق هایی است که به آن شکل می دهند.
این مدل را با Netflix مقایسه کنید. شما ماهانه هزینه Netflix را پرداخت می کنید و در عوض ، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با جریان نامحدود را از بستر آنها دریافت می کنید. Netflix نمی خواهد بیشتر وقت بیشتری برای هزینه کردن بیشتر بگذارد (در واقع هزینه کمتری می کنند) ، بنابراین هیچ انگیزه ای برای اعتیاد شما به این سکو (فراتر از نگه داشتن شما از انتقال به یک رقیب) ندارند. با Netflix ، ما مشتری هستیم.
این به این معنا نیست که همه برنامه های رایگان و دارای هزینه تأمین مالی تبلیغاتی بد هستند و همه برنامه های پرداخت به بازی خوب هستند. من Foursquare و Swarm را به مدت ۷ سال به طور مداوم استفاده کرده ام. این برنامه هایی است که من مکان خود را داوطلب می کنم ،

 

author-avatar

درباره مدیر وب سایت

شرکت نرم افزاری آسان افزار رایانه آتیه گستر (گروه نرم افزاری i-dev) با مسئولیت محدود و شماره ثبت 550646 در اداره ثبت شرکت های استان تهران ثبت شد و محوریت کاریش، طراحی و پیاده سازی و توسعه نرم افزار های تحت وب و اپلیکیشن های موبایلی با محوریت PWA و همچنین طراحی سیستم های یکپارچه سازمانی و شرکتی همانند ERP - CRM و HelpDesk می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *