طراحی سایت, ویروس کرونا

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی، قیمت سایت پزشکی

 

۱۲ نمونه از بهترین طراحی وب سایت پزشکی:

مطمئناً وب سایت شما مهمترین عامل بازاریابی در مطب یا مرکز درمانی شما است و اگر به اندازه کافی بیماران جدید را پذیرش نکرده اید ، وقت آن رسیده است که به دلیل آن فکر کنید:

بهداشت و درمان در میان تغییراتی باورنکردنی است که توسط مصرف کننده جدید و دارای قدرت آنلاین ایجاد شده است.  از روزهایی که مصرف کنندگان برای تصمیم گیری در مورد سلامتی خود به متخصصان پزشکی اعتماد می کنند مدتهاست که گذشته است — ۸۵٪ از بیماران می گویند که در توانایی خود برای پیدا کردن پزشک مورد نظر خود اطمینان دارند و می دانند که چگونه به منابع آنلاین مناسب دسترسی پیدا کنند تا به آنها کمک کنند.

دیگر نمی توانید بر روی نام خود، سهم بازار یا انتخاب بیمه مصرف کننده برای بیماران حساب کنید. امروزه استراتژی های بازاریابی پزشکی بر این امکان تمرکز دارد که بیماران بتوانند گزینه های مراقبتی و پزشکی را آسان و راحت انتخاب کنند و این کار با وب سایت شما آغاز می شود.

نکتته مهم ، اگر می خواهید در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن بیماران بیشتری را جذب و درمان کنید ، باید یک وب سایت پزشکی شگفت انگیز داشته باشید.

در زیر برخی از نمونه های طراحی سایت پزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد و در ۱۲ ویژگی برتر این سایت های پزشکی  را به شما نشان می دهیم.

 

شما کاربران عزیز آی دِو i-dev می توانید ازین به بعد، از طریق اپلیکیشن PWA آی دِو که به صورت آنلاین بر روی آدرس https://idev-group.ir قرار دارد، لیست قیمت های مربوط به طراحی سایت و لیست قیمت های سئو را می توانید دراختیار داشته باشید.

 

چرا وب سایت پزشکی خود را باید داشته باشید

انتظارات بیماران امروزی از حضور شما در فضای آنلاین مورد علاقه آنها شکل می گیرد – صرف نظر از این که تجربه آن در چه بخشی از اینترنت بوده است. در حقیقت ، بیش از ۷۵٪ مردم اعتراف کرده اند که اعتبار شرکت یا یک کسب وکار را براساس سایت آنها قضاوت می کنند.

بنابراین ، یک سایت پزشکی خوب چگونه است و در اصل دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین طراحی سایت پزشکی شامل موارد زیر است:

  1. برنامه ریزی آنلاین ، صورتحساب آنلاین و تجویز نسخه آنلاین

بیماران باید بتوانند نسخه های خود را درست ، از وب سایت شما دریافت و یا تجدید کنند.سیستم رزرو آنلاین نوبت نیز به یک ضرورت تبدیل شده است.

Olathe Health در این زمینه عالی است و تقریبا هرچیزی که بیمار نیاز دارد را می تواند در این سایت دریافت کند.

  1. ۲. پورتال های سفارشی شده برای بیماران که در آن بیماران می توانند به راحتی دسترسی به اطلاعات وسوابق پزشکی خود دسترسی را داشته باشند.

بیماران خواهان دسترسی آسان و با امنیت کامل به سوابق پزشکی واطلاعات سلامتی خود هستند.اگر پورتالی برای مشتری در سایت خود ندارید بهتر است با توسعه دهنده سایت خود برای این موضوع صحبت کنید واین امکان را در سایت خود ایجاد کنید.درحال حاضر سایت شما از بهترین سایتهای پزشکان عقب است و مدت طولانی ازرقبای خود عقب مانده اید.

Olathe Healt (که در بالا اشاره شد) بخش پورتال بیمار را به خوبی طراحی کرده است. با پیگیری سلامت فردی ، برنامه ریزی نوبت ویزیت و یادآوری ها و داده ها براساس سفارشی می شود.

  1. مهارت های ارتباطی و روش های مجازی تا بیماران بتوانند به سرعت با شما ارتباط برقرار کنند.مثلا تله کنفراس یا درمان از راه دور.

منبه شخصه نمی توانم به شما بگویم چند بار به نظری سریع درباره بیماری یا علائم مشکوکی در خود احتیاج داشته ام. من تنها اینطور فکر نمیکنم. همیشه اینطور نیست ولی تعداد افرادی که به ارتباط و مراقب از راه دور نیز نیاز دارند روز به روز بیشتر می شود.اگر درسایت پزشکی خود قابلیت پیام دادن ویا ارتباط از راه دور با بیمار ندارید از پزشکان دیگر در فضای آنلاین عقب هستید.

https://www.michiganavenueprimarycare.com/ سایتی است که این کار را به خوبی انجام می دهد و برنامه ریزی نوبت دهی در آن هم عالی است.

۴- پزشک یا برنامه ویژه و عملکرد جستجو داخلی در سایت پزشکی

علائم ، بیماری های بسیار زیادی وجود دارد که هرکسی که پزشک نیست ، همه آنها رامی تواند یاد بگیرد. به همین دلیل شما به یک جستجوی داخلی در سایت نیاز دارید – بنابراین بیماران می توانند به تنهایی تحقیق خود انجام دهند. همچنین بیماران باید بتوانند در مورد پزشکان یا متخصصان خود با  آگاهی و اعتماد کامل تحقیق کرده و پزشک مناسب خود را انتخاب کنند.

  1. زمان انتظار اتاق اورژانس

اگر دارای مجتمع پزشکی هستید و این مجتمع دارای اتاق اورژانس نیز می باشد،مدت زمان انتظار اورژانس خود را مشخص کنید.بهترین سایتهای آنلاین پزشکی مدت زمان انتظار اورژانس خود را مشخص می کنند.اگر سایت شما نقشه دارد به آن زمان انتظار هم اضافه کنید.اینکارباعث می شود بیماران بیشتری مجتمع پزشکی شما را انتخاب کنند.

  1. اثبات توانایی پزشکی و تجربه پزشکی شما

مردم بهترین مراقبت های پزشکی را می خواهند – این بخشی از تحول بیمار است. متأسفانه ، آنها همچنین عجول هستند ، بنابراین شما باید مدت محدودی برای متقاعد کردن آنها در نظر بگیرید که  متوجه شوند مطب شما بهترین مرکز درمانی است. به عنوان یک قانون اصلی ، صفحه اصلی وب سایت پزشکی شما باید این موارد را داشته باشد:

تخفیف ها

دستاوردهای قابل توجه ونمونه کارهای شما

لینک به مقاله ها و مطالعات مناسب برای بیماران

داشتن رتبه در بهترین انتشارات

بیوگرافی دکتر

انجمن های پزشکی که عضو هستید

هر مدرک و یا چیز دیگری که منحصر به تخصص شما باشد

سایت Mayo Clinic’s اینکار را به خوبی انجام داده است.شما ممکن نیست بدون خوانده بیوگرافی واطلاعات پزشکان به پایین صفحه اسکرول کنید.

۷.رابط کاربری سازگار با موبایل

این ویژگی درحال حاضر قدیمی است و اکثر سایتها ریسپانسیو هستند ، وب سایت های بهداشت و درمان باید حتما سازگار با موبایل باشند. حدود ۶۲٪ از دارندگان تلفن های هوشمند برای جستجوی اطلاعات پزشکی از موبایل خود استفاده می کنند و ۸۲٪ از کاربران تلفن های هوشمند هنگام جستجوی مرکز درمانی یا مرکز بهداشت محلی از موتور جستجو استفاده می کنند.

نمونه ای از وب سایت سازگار با تلفن همراه برای پزشکان

One Medical دارای طرح بسیار مناسب برای موبایل است که برای کاربران تلفن همراه تصویری است و کاربران به راحتی می توانند خدمات درمانی موردنیاز را جستجو کنند.

۷۰٪ بازدید از وب سایت های پزشکی با دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

۸. یک منبع از ویدئوهای پزشکی

اگر شروع به سرمایه گذاری در بازاریابی ویدیویی نکرده اید ، به طور بالقوه می توانید بیماران جدید را از دست ندهید. یک ویدیو ۵۰ برابر بیشتر از صفحات متنی در نتایج جستجو گوگل تاثیر دارد .در سال ۲۰۱۹ ، فیلم ها ۸۵٪ از ترافیک آنلاین در ایالات متحده را به خود اختصاص می دهند.

نه تنها این مورد ، بلکه مراقبت های پزشکی به دلیل  ماهیت حضوری بودن و میزان اعتماد بین پزشک و بیمار وی عامل خوبی  برای بازاریابی ویدیو است. در اینجا چند نوع فیلم برای سایت پزشکی معرفی می شود:

فیلم های خوش آمدگویی وب سایت

فیلم های پروفایل پزشک

فیلم های بررسی بیمار

بررسی های کلی رویه و درمان

فیلم های آموزشی در مورد سوالات متداول یا شرایط پزشکی

۹. پیام درست

بهترین وب سایتهای پزشکی برای پزشکان مانند انسانهای واقعی با مخاطبان خود صحبت می کنند. ZocDoc این کار را بسیار خوب انجام می دهد. صنعت پزشکی این عادت را دارد که از زبان استفاده کند. با صحبت کردن زبانی که بیماران شما استفاده می کنند ، احتمالاً با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد.

بهترین وب سایت مراقبت های بهداشتی در سال های ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با زبان بیماران با آنها سخن می گویند، مانند ZocDoc در این مثال .

۱۰. سرعت بارگیری بالا سایت و گواهی SSL

اگر فکر می کنید بیماران عجول هستند ، باید بگویم بله حتی بیشتر از آنچه فکرکنید. آنها دوست ندارند منتظر هر چیزی باشند و انتظار دارند وب سایت شما سریع بارگیری شود.

وقتی از سرعت حرف می زنم،منظورم زیر ۱۰ ثانیه یا حتی کمتر از ۵ ثانیه نیست. ۴۷٪ از مردم انتظار دارند که یک صفحه وب در ۲ ثانیه یا کمتر لود شود ، و اگر در حال مرور سایت بر روی تلفن همراه هستند این درصد تا ۵۳٪ تغییر می کند. هنگامی که کسی در حال جستجوی بهترین وب سایت های بیمارستان و مراقبت های پزشکی است ، باید فورا آنها را ببیند.

وب سایت شما همچنین باید ایمن باشد (به جای HTTT). شما این کار را با دریافت گواهینامه SSL انجام می دهید.

نداشتن وب سایت ایمن باعث ایجاد حس عدم امنیت بازدید کنندگان محتاط وب سایت می شود. این مساله یک نگرانی برای سایت پزشکی است ، اما اگر به دلایلی وب سایت شما ایمن نیست ، دچار مشکل شده اید. درباره امنیت وب سایت بیشترتحقیق کنید.

۱۱. بخشی برای بیماران خارج از شهر

اگر در منطقه توریستی هستید ، این گزینه حتماً باید باشد.

تصور کنید این یک خانواده درتهران به تعطیلات رفته اند و پدربزرگ آنها نیز درد قفسه سینه دارد. این استرس زا و ترسناک است ، نه فقط به دلیل شدت علائم ، بلکه به دلیل اینکه خانواده هزاران مایل از خانه و یک پزشک قابل اعتماد فاصله دارند ، آنها هرگز به تهران نرفته بودند ، و آنها حتی نمی دانند که نزدیکترین بیمارستان کجاست.

با داشتن یک بخش برای افراد خارج از شهر ، به آنها آرامش می بخشید که بله ، شما از آنها مراقبت خواهید کرد و مانند خانواده های دیگر به دور از خانه هم مراقب آنها خواهید بود.

بهترین وب سایتهای بیمارستان دارای بخشی برای خارج از شهرها هستند.

۱۲. انتشار محتوا سئو شده برای جستجو گوگل

بیماران در دنیای پزشکی میلیون ها سؤال دارند و ۸۹٪ از آنها برای پرسیدن به یک موتور جستجو مانند گوگل مراجعه می کنند. در این تصویر می توانید ببینید:

اگر می خواهید وب سایت شما برای سؤالاتی از این دست در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود ، وب سایت شما باید بهینه سازی(سئو) شود.

نکته ای در اینجا وجود دارد – اگر به دنبال مطالب خود برای برخی از سوالات رایج هستید ، فقط از موتور جستجو استفاده کنید تا رایج ترین سؤالات بیمارانتان را پیدا کنید.

وبلاگ Intermountain Healthcare’s مثال خوبی از یک سایت سئو شده است.

۸ اشتباه در طراحی وب سایت پزشکان

اکنون که می دانید چه کاری انجام دهید ، در اینجا هشت کار مورد نیاز برای اجتناب از هر هزینه ای در طراحی سایت پزشکان وجوددارد:

  1. وب سایت شما باید فورا به کاربر بگوید که چرا باید شما را انتخاب کنند
  2. وب سایت شما اندازه فونت های بسیار کوچک ندارد.
  3. وب سایت شما لینک های زیادی دارد که در پنجره جدید مرورگر باز می شود
  4. وب سایت شما دارای لینک شبکه های اجتماعی است که از بخشهای دیگر سایت قابل مشاهده تر است
  5. وب سایت شما نباید مواردی را مخفی کند.
  6. وب سایت شما دارای لینک ها و دکمه های بسیار کوچک برای کلیک نباشد
  7. وب سایت شما تگ های H1 و H2 را باید داشته باشد
  8. اطلاعات مخاطب ، پرتال بیمار و عملکردهای جستجو به آسانی طراحی ودردسترس باشند

قدرت وب سایت شما بستگی به طراح و اجرایی بودن آن دارد.

 

author-avatar

درباره مدیر وب سایت

شرکت نرم افزاری آسان افزار رایانه آتیه گستر (گروه نرم افزاری i-dev) با مسئولیت محدود و شماره ثبت 550646 در اداره ثبت شرکت های استان تهران ثبت شد و محوریت کاریش، طراحی و پیاده سازی و توسعه نرم افزار های تحت وب و اپلیکیشن های موبایلی با محوریت PWA و همچنین طراحی سیستم های یکپارچه سازمانی و شرکتی همانند ERP - CRM و HelpDesk می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *