طراحی سایت

نکات موفقیت طراحی سایت

نکات موفقیت طراحی سایت

 

نکات موفقیت طراحی سایت فقط جنبه ی فنی را در بر نمی گیرد بلکه مجموعه و پکیج کاملی از موارد می باشد که می بایست در سرتاسر وبسایت در زمان طراحی در نظر گرفته و لحاظ شوند.

طراحی وب چیزی است که تقریباً همه افراد در انتهای مدیریتی یک تجارت با آن سر و کار دارند ، اما فقط متخصصان طراحی واقعاً آن را درک می کنند. اگر می خواهید یک طراحی وب عالی داشته باشید ، باید اصول را یاد بگیرید ، داشتن دانش اصول طراحی سایت حرفه ای همان چیزی است که کسب رتبه یک طراحی سایت را برای بیزینس شما ممکن خواهد کرد. حتی اگر شما یک متخصص حرفه ای را برای طراحی سایت خود استخدام می کنید ، هنوز هم به برخی اطلاعات زمینه نیاز دارید تا یک طراح وب با استعداد را ​​تشخیص دهید و توضیح دهید که برای انجام آنها به چه چیزی نیاز دارید.

 

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود ، شیوه ها و روش های مختلفی وجود دارد که وب سایت شما می تواند پیش برود: می تواند در هر جایی باشد از درجه یک تا مینیمالیستی ، از پر جنب و جوش گرفته تا براق و مدرن.

نکات موفقیت طراحی سایت

 

۵ نکته در مورد طراحی وب برای یک سایت برجسته

 

  • سرعت سایت خود را در حد مطلوب نگه دراید.

در صورتی که یک سایت برای بارگیری بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد ۵۳٪ از بازدیدها متوقف می شوند.  اگر سرعت سایت بسیار کند باشد می تواند یک عامل رتبه بندی منفی باشد این نکته از سری نکات موفقیت طراحی سایت بسیار مهم و ضروری است. هیچ آستانه یا نمره ای برای رسیدن به سرعت وجود ندارد ، فقط برای اینکه صفحه شما در سریع ترین زمان ممکن لود شود است.

خریداران اغلب وقتی مورد انتظار قرار می گیرند که منتظر بارگذاری یک صفحه باشند ، پریشان می شوند. ۱۴ درصد خرید در یک سایت دیگر را آغاز می کنند و ۲۳ درصد خرید را متوقف می کنند یا از رایانه خود خارج می شوند. به یاد داشته باشید که تصاویر خود را بهینه کنید – مهمترین کاری که می توانید برای کاهش زمان بارگیری انجام دهید. تصاویر پس زمینه را از طریق CSS خارجی بارگیری کنید.

جاوا اسکریپت غیر ضروری و سایر اسکریپت های سمت مشتری را به حداقل برسانید. به نظر من یک روش فنی برای بهبود تجربه کاربر با سرعت سایت آغاز می شود یک سایت سریعتر باید سطح رضایت بازدید کننده و تعداد تبدیل ها را بهبود ببخشد . اصول طراحی سایت بی نقص خودش را در میزان سرعت سایت نشان خواهد داد.

 

  • درهم و برهمی را پاک کنید.

 

یکی از رایج ترین اشتباهات مبتدی در طراحی وب یک صفحه آشفته است. اکثر مردم لیستی از همه چیزهایی را که می خواهند در وب سایت خود داشته باشند ، و بدون دانستن اینکه کدام لازم و ضروری و بهتر است ، همه آنها را در سایت خود قرار می دهند.

 

اصولاً ، هر عنصری که به سایر موارد دیگر اضافه می کنید ، به طراحی وب خود اضافه می شود. اگر بیش از حد بسیاری از عناصر پریشان کننده را در سایت خود بگنجانید ، کاربر شما نمی داند در کجا جستجو کند و شما یک تجربه منسجم را از دست می دهید. در مقابل ، اگر فقط عناصر لازم را درج کنید ، این عناصر از آنجا که لازم نیست مرحله مرکز را به اشتراک بگذارند ، قدرتمندتر هستند. فضای سفید بیشتر به معنای آشفتگی کمتری است و این چیزی است که در طراحی وب مینیمالیستی و تمیز اهمیت دارد.

اولین گام در کسب رتبه یک طراحی سایت در گوگل همیشه ایجاد فضای برای عناصر با اولویت بالا با از بین بردن موارد اولویت پایین در نکات موفقیت طراحی سایت است. اگر یک عنصر می تواند در صفحه دیگری وجود داشته باشد ، آن را به آنجا منتقل کنید.

 

  • یک مطلب یا یک چیز را یک بار نشان دهید

“من طرح های تمیز و مدرن را دوست دارم.” این همان چیزی است که بیشتر مشتریان ما هنگام شروع پروژه های طراحی وب به ما می گویند. آنها اغلب به عنوان مثال به وب سایت اپل مراجعه می کنند.

بازدید کنندگان آشفتگی را دوست ندارند. آنها فضای سفید را دوست دارند به عبارت دیگر ،پیچیدگی بصری کم را دوست دارند.

 

  • به چیدمان های استاندارد اهمیت بدهید

 

همان مطالعه گوگل نشان داد که “نمونه اولیه بالا” با زیبایی ادراک شده نیز ارتباط دارد. به عبارت دیگر ، معمولاً عجیب و غریب نیستند. وب سایتی که از استانداردها پیروی می کند بیشتر محبت می شود. برخی از اتومبیل ها شگفت آور به نظر می رسند. آنها متفاوت هستند. آنها زیبا هستند. اما آنها هنوز درها در طرفین ، چرخ ها در قسمت پایین و چراغهای جلو در جلو دارند. اما استاندارد چیست؟ طبق تحقیقات خود ما ، این عناصر استاندارد برای وب سایت هستند:

 

وب سایت “استاندارد” همان موردی از سری نکات موفقیت طراحی سایت است که شامل موارد زیر است:

  1. آرم در سمت چپ بالا
  2. ناوبری افقی در هدر
  3. نوار جستجو در بالا
  4. نمادهای اجتماعی در پایین
  5. طراحی ریسپانسیو شده

 

  • از رنگ استفاده کنید تا توجه بازدیدکنندگان نسبت به تماس هدایت شود

 

رنگ ها دارای مفهوم عاطفی هستند (قرمز فوری ، آبی آرام است) و بخشی از استانداردهای برند هستند. اما آنها همچنین فرصت هایی هستند که بازدیدکنندگان را به سمت دکمه ها و  ثبت سفارش سوق می دهند. دکمه های رنگارنگ همیشه مؤثر نیستند. اگر می خواهید دکمه شما از نظر بصری برجسته تر باشد:

رنگ دکمه را با پس زمینه تضاد کنید

رنگ دکمه و متن دکمه را تضاد کنید

رنگ دکمه را با عناصر نزدیک در صفحه تضاد کنید (یا فضای سفید زیادی در اطراف آن بگذارید).

 

  • از پاراگراف های طولانی و طول خط طولانی خودداری کنید

 

پاراگراف طولانی با بهترین شیوه های محتوای دیجیتال مطابقت ندارد. به سادگی شکستن پاراگراف های طولانی ، مصرف آن را آسان تر می کند. به عنوان یک قاعده کلی ، پاراگراف های طولانی تر از ۳-۴ خط را ننویسید. “پاراگراف های کوتاه خوانده می شوند ، پاراگراف های طولانی کم رنگ می شوند ، پاراگراف های واقعاً طولانی حذف می شوند”.

  • از کلمات ساده استفاده کنید.

 

هرچه خواندن آن آسان تر باشد ، وب سایت موفق تر خواهد بود. از کلمات متداولی که بازدید کنندگان انتظار دارند استفاده کنید. جملات طولانی و کلمات فانتزی ، خوب نیست. “آن را ساده نگه دارید! “تسلط شناختی” معیاری است که چگونه مغز بازدید کننده شما به راحتی آنچه را که می بیند پردازش می کند. وقتی خواندن چیزی دشوار است ، ناخودآگاه آن را خطرناک و  یا وقت گیر می دانیم. بنابراین ، برای به حداکثر رساندن تبدیل ، از متن کوتاه ، فونت های ساده و طراحی آسان برای خواندن استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده است که پایین آمدن سطح خوانایی می تواند باعث افزایش موفقیت در کلیه بازدید کنندگان شود. حتی مقطع دکترا ترجیح می دهند در سطح کلاس ۸ مطالعه کنند. یک کلمه بزرگ ممکن است شما را باهوش جلوه دهد ، اما بازدید کننده شما را لال کند. بازدید کننده ای که نسبت به خود شک دارد بعید است اقدامی انجام دهد. بنابراین وقتی می نویسید ، این سؤال را از خود بپرسید:

آیا ۱۰۰٪ بازدید کنندگان معنای کلمات موجود در این صفحه را می دانند؟

 

نتیجه :

همه عاشق زیبایی هستند. همه عاشق ویژگی های طراحی جالب جدید هستند. همه منتقد هستند اما ما به عنوان بازدید کننده ، ما بیش از زیبایی نیاز داریم. ما به اطلاعات نیاز داریم و ما به عنوان صاحبان وب سایت ، به نتایج نیاز داریم.

در اینجا  در رابطه با نکات موفقیت طراحی سایت دو برداشت با همین یافته حاصل شده  است. اولین نظرسنجی  که نشان می دهد بازدیدکنندگان به راحتی می توانند اطلاعات بیشتری نسبت به طراحی زیبا یا UX فانتزی پیدا کنند.

نتیجه گیری دوم نشان می دهد که وقتی بازدید کنندگان شکست می خورند ، به این دلیل است که آنها نمی توانند اطلاعاتی پیدا کنند ، نه به این دلیل که سایت به اندازه کافی زیبا نیست. اما در طراحی وب سایت ظروف برای محتوا ایجاد می شود. و بازدید کنندگان ارائه می شود برای محتوا ارزیابی اند و نه.

 

وب سایت ها می توانند زیبا باشند. شما می توانید تأثیرگذار بصری یا عاطفی را ببینید. اما بهترین وب سایت شما فراتر از زیبایی است. این در مورد کمک به بازدید کنندگان ارائه شده در اختیار شما است. این قلب هر نکته در این مقاله است. و این هدف گذاری طراحی وب است.

برای برآورد قیمت طراحی سایت بر اساس اصول طراحی سایت حرفه ای می توانید با گروه آی دو تماس بگیرید و با یک صرفه جویی مناسب هزینه مدیریت سایت را کاهش دهید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *