سئو وب سایت

کنیبالیزیشن cannibalization چیست ؟

کنیبالیزیشن چیست ؟

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”1_3″][et_pb_image _builder_version=”3.19.17″ src=”https://idev-group.ir/blog/wp-content/uploads/2020/02/Capture.jpg” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_3″][et_pb_text _builder_version=”3.19.17″]

کنیبالیزیشن Cannibalization چیست ؟

 

اگر مقالات خود را برای اصطلاحات مشابه بهینه کنید ، رتبه بندی شما ممکن است از cannibalization با کلمه کلیدی رنج ببرد: شانس خود را برای رتبه بندی در Google بلعید. به خصوص هنگامی که سایت شما در حال رشد است ، شانس اینکه محتوای شما شروع به رقابت با خودش کند. در اینجا ، من توضیح خواهم داد که چرا آدمخواری کلمه کلیدی می تواند برای SEO مضر باشد ، چگونه می توانید آن را تشخیص دهید و در مورد آن چه کاری انجام دهید.

 

cannibalization کلمه کلیدی چیست؟

cannibalization کلمه کلیدی بدان معنی است که شما پست ها یا مقاله های مختلفی در سایت خود دارید که می توانند برای همان جستجوی جستجو در Google رتبه بندی کنند. اگر پست ها یا مقاله ها را برای جستجوی مشابه جستجو کنید ، آنها شانس رتبه بندی یکدیگر را از دست نمی دهند. معمولاً ، Google فقط ۱ یا ۲ نتیجه از همان دامنه را در نتایج جستجو برای یک جستجوی خاص نشان می دهد. اگر دامنه با قدرت بالا هستید ، ممکن است ۳ نفر را بدست آورید.

 

چرا کلمه کلیدی آدمخوار برای سئو بد است؟

اگر نمی توانید کلمات کلیدی خود را بومی سازی کنید ، برای رتبه بندی در Google با خودتان رقابت می کنید. بیایید بگوییم که شما دو پست در همان موضوع دقیقاً دارید. در این حالت ، Google قادر نیست تشخیص دهد که کدام مقاله باید برای یک پرس و جو خاص رتبه برتر را کسب کند. در نتیجه ، آنها احتمالاً هر دو رتبه پایین تری دارند. بنابراین تجزیه و تحلیل SEO ما هر زمان که مطلبی را برای کلمه کلیدی تمرکز خود را که قبلاً از آن استفاده کرده اید بهینه کنید.

اما ، در صورت بهینه سازی پست ها برای کلمات کلیدی تمرکز که دقیقا نیستند ، اما تقریباً یکسان هستند ، cannibalism نیز می تواند رخ دهد به عنوان مثال ، من دو پست راجع به اینکه خوانایی یک عامل رتبه بندی است ، نوشتم. The post آیا خوانایی رتبه دارد؟ برای “درجه خوانایی” بهینه سازی شده است ، در حالی که پست خوانایی در رتبه قرار دارد! برای کلید واژه تمرکز “عامل رتبه بندی خوانایی” بهینه شده است. ارسال ها دارای زاویه کمی متفاوت هستند اما هنوز هم بسیار شبیه به هم هستند. برای گوگل سخت است که تشخیص دهید کدام یک از این دو مقاله مهمترین است. در نتیجه ، شما می توانید در رده بندی پایین با هر دو مقاله قرار بگیرید.

بروزرسانی: آیا همان مقاله را دیدید؟ این صحیح است ، تاکنون ما این مسئله cannibalization را برطرف کرده ایم ، اما این مثال را برای مثال آورده ایم.

 

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

بررسی اینکه سایت شما از آدمخواری کلمه کلیدی رنج می برد یا خیر ، بسیار آسان است. شما باید سایت خود را برای هر کلمه کلیدی خاص که گمان می کنید چندین نتیجه داشته باشد جستجو کنید. در مورد من ، من به سایت گوگل خواهم پرداخت: رتبه خوانایی yoast.com. دو نتیجه اول مقالاتی است که من مشکوک به آدمخوار شدن هستم.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.19.17″]

Googling ‘site:” کلمه کلیدی “domain.com به این سؤال پاسخ ساده ای می دهد که آیا شما از آدمخوار بودن کلمه کلیدی رنج می برید یا خیر.

 

حل کلمه کلیدی cannibalization

ما مقاله گسترده ای داریم که توسط Joost نوشته شده است و توضیح می دهد که چگونه می توانید مسائل مربوط به cannibalization را در سایت خود پیدا کرده و برطرف کنید. به طور واضح چهار قدم شما باید برای حل این گونه مسائل تشریح کنید:

  • محتوای خود را حسابرسی کنی
  • عملکرد محتوا را تحلیل کنید
  • تصمیم بگیرید کدام یک را نگه دارید
  • قانون: ادغام ، حذف ، تغییر مسیر

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

author-avatar

درباره مدیر وب سایت

شرکت نرم افزاری آسان افزار رایانه آتیه گستر (گروه نرم افزاری i-dev) با مسئولیت محدود و شماره ثبت 550646 در اداره ثبت شرکت های استان تهران ثبت شد و محوریت کاریش، طراحی و پیاده سازی و توسعه نرم افزار های تحت وب و اپلیکیشن های موبایلی با محوریت PWA و همچنین طراحی سیستم های یکپارچه سازمانی و شرکتی همانند ERP - CRM و HelpDesk می باشد.

One thought on “کنیبالیزیشن cannibalization چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *