ما می خواهیم تا در این مقاله راه های رسیدن به طراحی موفق یک وب سایت را به شما آموزش دهیم. در این مقاله ۵ روش از روش های بیشمار طراحی وب سایت را که باعث می شوند شما بتوانید چه برای مشتریانتان و چه برای خود یک وب سایت با طراحی موفق را داشته باشید.

خب می توانیم بگوییم یکی از مهمترین نکات کلیدی برای طراحان آزاد یا فریلنســر می تواند دقت در جریان های کاری منجــر به طراحی نهایی و سرعت عمل آنها باشد. برای این کار شما باید پروژه خود را به گام های کوچکتر تقسیم کنید تا به موفقیت های کوچکتر برسید و در نهایت بتوانید پروژه بزرگتر را حل کنید (روش تقسیم و حل).

هر طراح فرآیند طراحی مورد علاقه خود را دارد. در این مقاله گردش کار پیشنهادی با طراحی کارآمد که برای من کار می کند را توضیح می دهم. این مقاله بیشتر افراد تازه وارد صنعت طراحی وب است تا طراحان مجرب. نکته مقاله ارائه راهنمای کلی ۵ مرحله ای برای طراحی موفق وب سایت است.

مرحله ۱: نیاز مشتری

قبل از شروع برنامه ، به اطلاعات ممکن از مشتری خود تا حد امکان نیاز خواهید داشت. هرچه بیشتر بدانید ، ایمیل های پشتیبان و بعدی را ذخیره می کنید.
به ایده های آنها گوش دهید

معمولاً مشتری ها به شما نمی گویند که چه می خواهند ، این است که شما از آنها بپرسید. آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که مختصراً به روشی که در آن تجسم می شود ، تحقق می یابد ، اما آنها سخت توضیح می دهند که چگونه وب سایت آینده خود را می بینند. بهترین راه برای رفع این مشکل ارتباط است. شناختن مشتری های طراحی وب سایت با سؤالاتی که در مورد شغل آنها به شما خواهد گفت ضروری است. شما می خواهید به روحیه ای که می خواهند بیابید ، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی ندارند.

“بهره وری هرگز تصادفی نیست. این همیشه نتیجه تعهد به تعالی ، برنامه ریزی هوشمندانه و تلاش متمرکز است. “~ پل جی مایر

پرسشنامه مشتری

رویکرد مورد علاقه من برای اطلاع از مشتری من با پر کردن فرم است. مهمترین سؤالی را که در شروع پروژه شما کمک خواهد کرد ، ذکر کنید. هدف این وب سایت چیست؟ مخاطب مورد نظر چه کسی است؟ رقبای شما کی هستند؟ می خواهید بازدید کنندگان چه اقداماتی انجام دهند؟ و غیره .. فرم نباید از ۱۰ سؤال تجاوز کند ، زیرا واقع بینانه خواهیم بود ، همه مشتری ها زمان و صبر لازم برای پر کردن ۲۰ یا ۳۰ زمینه را ندارند. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع تهیه طرح و نه بعد از آن ، فرم خود را برای مشتری ارسال کنید. اگر می خواهید نمونه ای ببینید ، می توانید این فرم را بررسی کنید. به دلایل دسترسی و سهولت استفاده ، توصیه می کنم فرم خود را در فرم های Google Drive تنظیم کنید.

اکنون که مشتری فرم شما را پر کرده است ، می توانید پیشنهاد خود را ارسال کرده و توافق نامه رسمی خود را در مورد بودجه ، دامنه پروژه ، زمان بندی و مالکیت نهایی کنید. پس از امضای توافق نامه ، زمان آن رسیده است که به کار خود بپردازید.

مرحله ۲: تحقیق ، ایده ها و طرح

این مرحله همیشه سخت ترین است. هنگامی که من برای اولین بار در صنعت شروع کردم ، من به Photoshop پرش کردم و شروع به طراحی کردم. من نمی توانم به اندازه کافی استرس بزنم که چقدر اشتباه است. بهترین کار برای شروع کار روی یک تکه کاغذ است.
شروع به طراحی کنید

اگر طراح هستید و دفترچه شخصی ندارید ، بهتر است به نزدیکترین کتابخانه خود سوار شوید. نوشتن یادداشت های خود با استفاده از یک قلم و کاغذ ، کارآمدترین روش در هنگام انجام هرگونه فعالیتی است که منجر به طوفان مغزی می شود.

مدتی را در پیش بگیرید و شروع به ترسیم ایده هایی کنید که به سرتان می رسد. لازم نیست بدانید که چگونه قرعه کشی کنید. می توانید با یک دایره شروع کنید ، سپس ایده های شما به طور طبیعی جریان می یابد. شما می توانید در کار خود در تاکسی باشید و یک ایده خلاقانه می تواند ظاهر شود. آن را بنویسید.

 

الهام بخش خود را کامپایل کنید

یک پوشه نشانک با نام پروژه ایجاد کنید. شروع به تحقیق کنید و سپس هر صفحه وب را که نظرتان مرتبط است ذخیره کنید. مطمئن شوید که عناصر یا ایده های دقیق را کپی نکنید زیرا این امر به عنوان سرقت ادبی در نظر گرفته می شود. براساس نیاز مشتری ، وب سایت ها و طرح بندی های خود را به بهترین وجهی پیدا کنید و به جستجوی وب سایت های دیگر در همان مشاغل بپردازید. آنچه را که دوست دارید و آنچه را که دوست ندارید در مورد آنها بنویسید. چیدمان ها ، رنگ ها ، شکل ها ، انیمیشن ها .. هر چیزی که برای گام بعدی شما ایده و الهام بخش باشد.

رقبای خود را بشناسید

نگاهی به وب سایت های رقبای خود بیندازید. تمام رقبای محلی و بین المللی را بررسی کنید و از مطالب آنها بیاموزید. همه آنها چه ارتباطی دارند؟ این همان چیزی است که شما باید در وب سایت خود وارد کنید. چه چیزی از دست رفته اند؟ این همان چیزی است که می توانید در وب سایت خود بهبود بخشید.

 

مرحله ۳: Wireframes

Wireframes طرح وب سایت شماست. این همان چیزی است که به وب سایت شما ساختار بصری می بخشد. برخی از طراحان تمایل دارند عناصر طراحی را در وایریمی خود قرار دهند. باید از این امر به طور کامل اجتناب کرد ، زیرا این امر باعث می شود تا هدف برنامه های تلویزیونی پریشان نشود ، این است که بیان کند که چیزها در کجا می روند ، و نه چگونگی ظاهر کردن امور. Wireframe ها باید در مقیاس خاکستری باشند تا فقط به طرح توجه کنند.

اولین رویکرد برای یک سیم فریم ، بله ، یک قلم و کاغذ است. لیست تمام عناصر خود را برای قرار دادن در یک صفحه وب. بعد ، آنها را در صفحه ترتیب دهید. این کار را می توانید بر روی کاغذ یا با استفاده از هر ابزار wireframe مانند proto.io ، wireframe.cc یا حتی Photoshop انجام دهید. این یک طرح ساده برای شروع کار است. در اینجا مثال خوبی از قاب سیم وجود دارد:

بیشتر اینجا در اینجا چرا باید از کاشی های سبک استفاده کنید:

از مفهوم گرفته تا تصویری

ساختن کاشی های سبک شما بر اساس آنچه از نیازهای مشتری خود آموخته اید ، خلق و خوی ، احساس و لحن وب سایت شما را ترجمه می کند. این به شما کمک می کند تا در مورد نحوه استفاده از عناصر طراحی به روشی که مشتری آن را درک می کند ، انتخاب کنید.
حفظ قوام

با استفاده از کاشی کاری سبک ، می توانید با ایجاد مجموعه ای از قوانین که در ادامه به کار می رود ، نگاه و احساس خود را حفظ کنید. این روند انعطاف پذیر ، به راحتی برای حفظ و سازگار می شود.
زمان کارآمد

طراحی کاشی های سبک شما مشتری وب سایت شما را نشان می دهد. به جای ایجاد وب سایت کامل طراحی شده خود با سبکی خاص ، اکنون می توانید کاشی های سبک خود را با درخواست های مشتری به روشی سریع و کارآمد به روز کنید. حالا که پوست خود را طراحی کرده اید. بعد ، آن را اعمال می کنید.

 

مرحله ۵: نمونه اولیه

طراحی وب سایت بسیار شبیه ساخت خانه است؛ نقشه های کف وایبرها هستند و طراحی داخلی بصری کاشی های سبک شماست. نکته جالب در مورد این فرایند طراحی این است که این مرحله چقدر آسان شده است. با آهنگسازی قاب های سیم و سبک خود ، تمام کاری که اکنون باید بکنید این است که آنها را با هم ترکیب کنید. در اینجا جایی است که شما مشاهده می کنید وب سایت شما چگونه ظاهر خواهد شد.

نمونه سازی اولیه یعنی ساختن یک مدل از وب سایت قبل از ساختن وب سایت واقعی. برخی از طراحان دوست دارند نمونه های اولیه خود را در فتوشاپ طراحی کنند ، در حالی که برخی دیگر دوست دارند از فتوشاپ بگذرند و روی یک چارچوب وب مانند InVision و UXpin حرکت کنند.

نمونه سازی اولیه در ۳ مرحله انجام می شود:
نمونه اولیه

کاشی های سبک را در هنگام تطبیق تجربه کاربر و اطمینان از سهولت در طراحی ، به طرح بکشید.
تست

این مرحله به دلیل ارزیابی اینکه آیا وب سایت پاسخگوی نیازها و انتظارات مشتری است ، ضروری است. شما حتی می توانید نمونه اولیه خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارید تا تعامل و تجربه کاربر را آزمایش کنید.
تنظیم دقیق

در اینجا جایی است که شما می توانید تغییرات و عناصر لازم را بهبود بخشید. این فرآیند ممکن است بسته به چند چرخه که شما و کاربر / مشتری برای رسیدن به یک طرح جلا یافته نهایی انجام دهید ، زمان ببرد.
به پایان رسید

بنابراین اکنون باید بتوانید در مورد بهترین فرآیند برای طراحی وب سایت موفق ، ایده ای داشته باشید. با دنبال کردن این گردش کار ، اکنون می توانید وب سایت خود را از پیش برنامه ریزی کنید ، از شگفتی هایی که می تواند گردش کار شما را مسدود کند ، جلوگیری کنید و از همه مهمتر از پروژه های وقت گیر خودداری کنید.

مرحله بعدی قسمت توسعه خواهد بود. اگر مهارت لازم برای توسعه وب سایت خود را دارید ، این روند باید برای شما آشنا باشد. اگر نه ، پس یک توسعه دهنده وب باید استخدام شود. در مقاله های بعدی من آموزش های مرحله به مرحله را برای هر بخش ذکر شده در این آموزش توضیح خواهم داد. با ما همراه باشید!